Sidor

torsdag 7 juni 2012

Sådant sängbordet.

Skulle till tandläkaren och hämta bettskenan idag så jag passade på att ta en vända via loppis. Och som jag fyndade! Det blev en kjol, en klänning, en tröja, 2 konjakskupor, 2 gamla flaskor, 1 burk och ett par skor för 23 ynka €! Helt fantastiskt vad man kan hitta, men det är nog också väldigt varierande. Sist jag var och försökte fynda hittade jag absolut ingenting av värde. Dessutom tycker jag att loppishallen blivit lite för kommersialiserad, det är ju nästan som att gå på Erkin halli. Inga fina möbler finns nästan kvar heller, det är bara blomkrukor, strumpor, sopborstar och megapack bindor i en enda salig blandning.
Retro loppiset är nästan bättre, och många gånger billigare, fast det är sämre urval på sånt som jag är ute efter (gamla burkar och flaskor med etiketten kvar).


 Söker fortfarande efter nya sängbord så det blev en titt via sotka och stemma. Stemma var ju svindyrt som vanligt men på sotka hittade jag faktiskt en modell och färg som föll mej i smaken. 89 € styck, billigare tycks man inte få, iaf inte nya. Har försökt hitta gamla snygga retrosängbord på loppis men det tycks inte vara det lättaste. Antingen är de för fula eller så, som oftast, så finns det bara ett. Och jag vill ju ha två.




Nåt sånthär skulle jag kunna tänka mej. Måhända att jag är retrofrälst men teak har aldrig varit min favoritkulör. Som tur är allt målbart. En låda, en hylla, fyra ben. Jawohl.


Gillar också denna modell med lite längre ben. Det är bara det att snedtaket kommer emot, så några jättehöga blompallar ryms inte bredvid sängen. Tyvärr. Dessutom blir det nog väldigt opraktiskt att sträcka sig så högt när man ska ha något ovanifn eller från lådan. Men fina var dom nog ändå!


En annan idé vore ju att använda sig av gamla tvättkommoder som sängbord. Har ju redan en.. men det var ju då också igen bara EN.. Dessutom gör den sig så bra där den står i köket. Den har ingen praktisk nytta egentligen, men den är en sån möbel som är bra att kasta saker på när man kommer in. Som nycklar. Och så är den ju en fröjd för ögat.

Alla ovanstående bilder är hederligt stulna från olika sidor på internet, för inspirationssyfte.

Nu ska jag tacka för mej efter ett zumbapass, en tekopp och en smörgås. Fredag imorgon, lördag fammos kalas vid undertecknads hemman, kvällen party med bästaste Anna. Sedan bara 2 veckor kvar på kontoret!

Trevligg fortsättning på den hittills närmast iskalla sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar