Sidor

lördag 23 februari 2013

Loppisrace i Vasa

Herremintid som jag fyndade igår. Om jag bodde i Vasa skulle jag inte hinna göra annat än gå på loppis jämt :D 

En hel hop med tyger blev det, har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla något ännu, men det mesta går nog till försäljning tror jag.




Söt liten julduk


2 x sidogardiner


Duk


2 x kuddfodral


Tomteduk


2 x sidogardiner + en större bit av detta tyg


Påslakan med fantastiskt mönster <3


Ännu en julduk (jag vet, bilden är uppochner)


Brunblommigt tyg


Grövre gardinstyg


Färgsprakande..


Trodde detta var 2 kappor, men vid en närmare titt såg jag att det var 4 mindre.


Nedanstående åt mig själv :)


En ny ögonkakako-burk, har ju en mindre från förr men den har inget lock :( Denna hade fula spår av någon slags tejp, men till all lycka fick jag bortskurat dem och skicket övergick till hyfsat bra från kladdig och smutsig!


Jag borde ta reda på om denna är en Finel, har mina tvivel då Finels kastruller brukar ha ingjutet handtag på locket och inte en plasknopp som denna... Om detta faktiskt är en Finel har jag prismässigt gjort mitt bästa fynd ever, om inte så fick jag ju en fin kastrull för "halvassit" ändå!


Hittade en ny etikett till jaloviina-flaskan, originaletiketten var ganska skabbig och förstörd. Men nu smälter även den 1-stjärniga jaloviinan fint in i mitt barskåp med tomma flaskor :D

Det var det, nu och duscha bort "nötsdambe" och sedan på fest!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar