Sidor

torsdag 19 april 2012

A wonderful day to be alive

En sådan känsla har jag nu. Att komma hem från jobbet, inte se ett endaste moln på himlen och inte känna ens en liten vindpust kyla ner solens strålar. Det blev mellanmål och sedan kunde jag inte hålla mej mera, utan tog fram motorsågen och mejade ner björkarna. Sågen var som en gammal farbror, snäll men tung och utan tänder. Försökte fila upp den och spänna kedjan med marginell förbättring. Nåja, en tank sågade jag och sen satte jag mej nöjd, glad och 2-taktsdoftande på terassen, knäppte en cider och beundrade mitt verk :)



Och bilden är tagen med min nyinskaffade paparazzikamera som jag drömt om så länge! Köpte dock begagnad, men i bra skick till ett rimligt pris. Jessika mobbade mej idag på lunchen och tyckte jag blivit en jävla snobb med mina lacoste glasögon, tommy hilfiger skor och burberry-kopia halsduk :D Det är inte dåligt att arbeta åt kommunen, vet ni. Drar ner på snobbfaktorn liite iaf med att köpa en ANVÄND systemkamera ;)

Och detta internätet äro och förbliva ett mysterium. Lånade hem ett testmodem från jnt som inte heller tänkte funka tillförst, men sedan mittiallt började funka när jag inaktiverade och återaktiverade nätverkskortet. Det hittade iaf ett nätverk 30, plus det oidentifierade nätverk som nog också det andra modemet hittar, men som jag inte har någon stor nytta av med sitt åtkomst endast lokalt. Nåja, då har jag iaf en giltig orsak till att köpa ett nytt modem, trådlöst tack. Vad man ska göra med ett nätverkskort som verkar vilja leva ett eget liv går sedan över mitt förstånd.

Nepp, mina märkeskläder oaktat måste det nu erkännas att jag inte känner mej speciellt fancy där jag sitter i älvsbyhuströja och blommiga långkalsonger och luktar motorsåg och svett. Blir till att göra lite eld, hoppa i duschen och packa inför imorgon då det bär av till Ilmajoki över helgen för att umgås med agrologer som pratar det andra inhemska språket.

En "snön-smältar-och-livet-känns-bra"-låt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar