Sidor

fredag 11 maj 2012

Äntligen fredag

Ska bli så skönt med helg efter allt skrivbordssittande. Och vädret är ju verkligen perfekt för inomhusaktiviteter, såsom att fortsätta projekt renovera sovrummet. Det innebär i nuläget att måla de grundmålade väggarna i en färg jag hoppas blir den kulör jag tror när den torkat. Återstår att se.


Snedtaket och väggen under det var ju från början någon riktigt hemsk rödfärg, eller färgen i sig var väl egentligen inte så ful, men i kombination med den blommönstrade retrotapeten skar det sej ganska så rejält. Har nu grundmålat taket/väggen 3 gånger och fortfarande lyser det röda lite igenom på vissa ställen, taket sög i sig färgen som en svamp! Dessutom har taket nångång i tiderna läckt, så därför hänger spännpappret lite löst här och där.. Men vad gör det, det är husets charm och personlighet :)


Slutade lite tidigare idag när jag skulle till tandläkaren så efter avklarat besök där passade jag på att ta en sväng via halpahalli och prisma. Det blev en bastustäva och "schampoställning" till snart nyrenoverade bastun, en jättefin värmeljusgrej i järntråd till sovrummet, trådlöst modem, något smått till mor och dessutom den efterlängtade Hus&Hem RETRO!


Speciellt kul var det med hemma-hos reportaget av DollybirdRetro, vars blogg och webshop jag ofta besöker. Beställde nyligen 2 olika gardinstyger därifrån, ska ladda upp bilder bara jag får internätet hemma på gården i användbart skick.


Bilder på sovrumsprojektet kommer också snart!


Ha en skön helg!


/Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar