Sidor

måndag 18 februari 2013

Minnen av memory

Måste bara leta upp detta på nätet efter att jag hittat några stackars kvarvarande kort i skåpet. Vet inte vart resten tagit vägen, men så nostalgisk jag blir när jag tänker på hur jag, mina syskon och kusiner brukade rada ut dessa kort på heltäckningsmattan i vardagsrummet :) 

Luxus-kaffeburken står fortfarande kvar i skåpet snett under tv:n, med de påtuggade shack-pjäserna i, väntande på barn som fortfarande nöjer sig med att leka med memorykort och shackpjäser. Av dessa fina memorykort återstår i min gömma endast ett lejon, ett gult kort, ett äpple som är tejpat på mitten med målartejp, och en sprattelgubbe.


Fantastiska bilder och färger.

Mina sökningar på huuto och ebay har hittills inte gett resultat, förhoppningsvis skulle nån fortfarande ha detta spel komplett, i bra skick och till rimligt pris...

Måste nog ta en fotodag dedikerad gamla barndomsminnen från Nabba, än finns det kvar leksaker ur lådan längst ner i köket.

1 kommentar:

  1. Åh va kul, synd att en del av korten försvunnit
    Man får tänka tillbaka på minnena från när man var liten :)

    SvaraRadera