Sidor

torsdag 28 februari 2013

Reinkarnerat 60-tal


Fyndade för ett par veckor sedan en hel hög med Femina-tidningar från sent 60-tal, 10 cent styck! Nu har de, eller delar av dem, fått nytt liv på en skåpdörr i mitt badrum. 
Var första gången jag experimenterade med decoupagelim, men resultatet blev helt hyfsat. Någon luftbubbla här och där, men.. 
Äääh nu ska ja inte vara så tråkigt självkritisk. 
FAAN VAD JAG KAN. 
Ja e noo bra ja! :D

Imorgon ska ja fortsätta, och pryda dörren till kallskrubben med diverse matrelaterade urklipp.

Jag funderade för mig själv hur fasiken jag orkade bo här ensam förr. Nu är jag andra kvällen ensam och börjar få sällskapsabstinens. Men så slog det mej att inte var jag ju ensam förr. Jag hade ju två tokiga katter, två stångande får och två övergödda hästar. De fyra sistnämnda dock inte som inomhus sällskap, men tänk vad två katter redan kan göra skillnad. Visst hade man behov av människosällskap nu som då den tiden också, men man var aldrig ensam. Det var alltid någon kurrande varelse bredvid en i soffan på kvällarna. Någon som kom och smällde ner sin feta kroppshydda rakt över tangentbordet när hon tyckte det var sovdags, och bet mig i tårna när hon tyckte det var färdigsnarkat. Snart, snart e skolan färdig och jag kan skaffa djur igen, på riktigt <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar