Sidor

fredag 14 september 2012

Slutspurt

Jaa, endast 8 praktikdagar kvar, det närmar sig slutet. Har nog trivts jättebra här, visst finns det saker som skulle kunnat vara bättre, men jag har lärt mig mycket. Speciellt på smådjurssidan, jag som alltid varit mera produktionsdjursinriktad och tyckt att smådjur varit löjliga. Det tycker jag i och för sig ännu (så lätt ändrar jag mej inte) men jag har iaf lärt mig jättemycket om deras skötsel. Och finskan har förstås förbättrats, många nya ord har jag lärt mej :D (För att nämna några: Talvihorros, jässi, KIKKELUISKA.. :D)

I mitt senaste inlägg lovade jag bilder, och bilder ska ni få. Men inte från Konijänkä, utan på de tre skoparen jag beställt från Brandos och som borde ha landat vid Lillby Neste vid dethär laget.

Kengät - Ara: Bari | Kengän ulkosivu
Kunde liksom bara inte lämna dessa vackra skor i 40-talsstil oköpta. Med rätt klänning och min lilla svarta 40-talshandväska, rrauu. Ara.
Kengät - SthlmDG: Shoe | Kengän ulkosivu
Har länge sökt efter ett par vardagsskor med bred klack. These fell into my mind. SthlmDG.
Kengät - Rieker: Swetlana | Kengän ulkosivu
Sist men inte minst, nya SNYGGA vinterskor (de jag hade förra vintern var förvisso halksäkra men ack så fula. Dessutom började fötterna lukta död efter en heldag i skolan med dem på.) Och namnet dessa dojjor bär går ju inte heller av för hackor; Swetlana. Rieker.

Joo, så att.. kanske jag inte ska handla skor nu på ett bra tag framöver, köpte för en tid sedan också svarta heels för vinterns fester, från den underbara skobutiken Pihlaja i Kstad. Förhoppningsvis passar alla dessa från Brandos nu då också...

På torsdag anländer äntligen min älskade Simon hit <3 och som grädden på moset världens bästa Anna! :) På fredag anländer mor, far, moster och man.

Klockan är inte ens halv 10 en fredagskväll och sängen skulle smaka redan. Kanske min vackra uppenbarelse klädd i lila långkalsonger och röd fleece tar sig ett vinglas till i brist på andra göromål.

HEJTÅ.

2 kommentarer: