Sidor

måndag 1 oktober 2012

Nya fynd




Sådana fina saker man kan hitta i uthus. Alla kaffefat är Arabia. Det blåa torde höra till en serie som heter Armi och är enligt stämpeln tillverkat 1966. Det första blommiga hade ingen annan stämpel än logon, så det vet jag inte desto mer om. Det tredje, med fem blommor på är tillverkat 1963. Mer info än så har jag inte lyckats fiska fram om dessa fina fat så kommentera gärna om ni sitter på kunskap!


För halsbrännan!

Idag har jag varit en duktig bondmora och hjälpt till på den Ingvesianska gården med att fylla i registreringskort för nya kalvar och tvättat en höräfsa. Nu väntar jag bara på att Simon ska komma in så får vi se vad vi hittar på för skoj en måndagskväll som denna..

Beställde ju förresten den svarta versionen av sthlmDG skorna. Fanns inga andra jag ville ha och något skulle jag ju köpa för mitt 20 euros presentkort. Och de svarta fanns ju fortfarande i stl 39. Intalar mig att de också är lika fina som de bruna. Jättebekväma var de oavsett färg!



Kengät - SthlmDG: Shoe | Kengän ulkosivu
 

1 kommentar:

  1. Så roligt att hitta en grannbybloggare :-) här var det färggrant och trevligt!

    SvaraRadera