Sidor

lördag 17 december 2011

All alone in Skaftung

För tillfället iaf. Simon och Mats är ute och yrar nånstans och ingen annan är hemma heller, endast Tessa å Grynte å jag. Fast det är ganska gemytligt att bara se katterna sussa å höra på radio :)

Ordentliga sovmorgnar, både igår och idag till kl 11. Men vi har ju jullov, och jag tycker vi verkligen är värda lite mysigt lugn och ro efter en vecka med 4 tenter och 3 skriftliga uppgifter med presentation. Fältmaskinertenten blev det en 2a i, helt okej fast det kändes som det skulle ha gått bättre, men wtf, det är godkänt. Öppnade inte en bok före heller så vad kan man kräva? Energiförsörjningstenten, ingen aning.. Borde nog vara godkänt iaf, man brukar nog känna på sig när det gått riktigt åt helvete. Vilket det högst antagligen gjorde med vallodlingstenten, och Paul var verkligen inte på något givmilt humör när vi rättade tenterna. Får se sen.. Hästhållningen var väl den enklaste att dra på talang, orka läsa på Dinas tentmaterial.. "Hästens huvud bör vara så stort att hjärnan får plats." Hyvä tietää, ska tänka på det nästa gång jag köper en häst. Vore ju harmligt om hjärnan måste hänga utanför pga platsbrist. Somliga gånger tycker man nästan att man själv vore en bättre lärare..
Har nästan lite ångest över att jag inte känner nån större glädje över jullovet. Okej vi slipper skolan men inte blir mitt ben desto rörligare för det. Jag kan inte byta till julgardiner, inte julshoppa, inte hugga julgran, inte såga ner björkar, inte köra bil, inte göra nånting överhuvudtaget utomhus. Och alla dessa jävla trappor! OCH ATT JAG INTE FÅR BADA BASTU! Det är nog det värsta. :P Virka och böja järntråd. Och annat pyssel. Egentligen borde jag inte klaga, nu har jag ju verkligen all tid i världen att pyssla. Men det skulle vara så jävla skönt att bara kunna gå ut och andas, sopa åt korna eller vad som helst. Om Simons kor inte var rädda för mej förut så skulle dom nog antagligen bli nu om jag kommer instyltande med kryckor i nötset.

Idag har jag iaf gjort lite nytta och hjälpt svärmor med senapsburkar. Printat och klippt etiketter, limmat fast, klippt till "hattar", satt fast dom och slutligen bundit band runt burkarna. Dom blev helt helvetes snärtiga om jag får säja det själv, måste till och med fota dem! ;D

Nu har jag då efter mycket möda och stort besvär fått en bild uppladdad på senapsburksfanskapen, det tog ju bara ca 1 år på denhär datorn. Och nu slutade markören att synas också. Jaha. Jag tror jag tar och återgår till mina mormorsrutor innan denhär maskinen klappar ihop totalt, får se om detta inlägg lyckas publiceras helst.

Tack o ajö

1 kommentar: