Sidor

måndag 16 januari 2012

Hata-listan does comeback

Gjorde det mogna beslutet att beställa akut tandläkartid imorse (ca 3½ år moget beslut närmare bestämt), får räcka nu med denna helvetes tandvärk. Har inte sovit ordentligt på 2 nätter nu, man blir sur och inåtvänd med mindre. Riktigt hemskt är det såfort man sticker näsan utanför dörren, ilar så man tror underkäken ska spricka i delar. Har aldrig haft ett hål förut, därav den långa tandläkarpausen (orka springa dit när man ändå inte har några hål) men nu tror jag nog faktiskt att min hål-oskuld har gått. Aow.

Ett annat gissel, ständigt återkommande var vinter, det jävla bilhelvetet. Avloppet läcker, det drar så kallt på golvet så man fryser fötterna av sej, fläkten har konstiga ljud, airbaglampan blinkar (men det är mer regel än undantag). Blev så förbannad på draget igår då vi pausade i Huittinen på väg ner till Ekenäs så jag köpte en rulle silvertejp och tejpade igen alla ställen där det drog ens det minsta kallt ifrån. Jag vet inte vad som är problemet, har säkert en 3-4 gånger då jag haft bilfan på service sagt, klart och tydligt att DET DRAR KALLT OCH LÄCKER IN VATTEN I HÖGER SIDA. COMPRENDE? Nää, tydligen inte. Sist sa servicegubben att det är själva golv-fläkten som inte slår om från kall till varm. Men nu får han ta och stoppa det argumentet upp i stolgången, för det blåser hur varmt som helst, men vad hjälper det när det är -14 C ute och det kommer in iskall luft från hela handskfacket!?

Som pricken över i när vi kom fram till Ekenäs igår så gick den inte ens att låsa, centrallåset låste upp sej så fort man låst bilen. MEN VOI HELVETI..! Nå, fick den låst tillsist genom att trycka in låsknapparna i båda sidor och smälla fast dörren. Att man vaar förbanna.. >:(

Och som grädde på moset över iets prick så glömde jag plånboken i Skaftung. Jag som hade tänkt shoppa något nytt att ha på mej tills ÖSP:s midvinterfest på lördag. Det sket sej OCKSÅ. Plus att jag undrar vilka skor jag överhuvudtaget kan gå som folk i efter att ha fått nya stygn i foten på torsdag. Då jag äntligen någotsånär börjat kunna gå normalt så ska foten snittas upp pånytt. JEEEI JEEEI och åter dubbelJEEEI. 

HATA-LISTAN januari edition

  • Tandvärk
  • Min vänstra fot
  • Min bil
  • Skolarbeten
  • KÖLDEN
  • Att tvingas titta på folk som äter som grisar. (Kanske hör mera till äcklas av-listan än hata-listan. Fast jag hatar nog det också.)
Så var det med det. Nu ska jag sluta hata och plocka in kläder i klädskåpet. På återseende när jag (förhoppningsvis) är på ett mera älskvärt humör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar