Sidor

lördag 14 januari 2012

Roskisfynd!

Måste bara dela med mej av det otroligt fina fyndet jag gjorde i roskisarna vid Skaftung UF! Folk slänger allt möjligt där, helt otroligt vilka gamla skatter man kan hitta. Denna gång en emaljerad kastrull som tar fram minnen från barndomen, vi hade nämligen en kastrull med detta mönster vid villan då jag var liten, dock med ett skaft istället för öron. 
Bilden är från butikretro.se, blev så värdelösa bilder med min kamera så jag orkade inte ladda upp dem hit. (Systemkamera VILL HA..!)

Kastrullen är från 1960-talets början, designad av Raija Uosikkinen (och, with all the respect, inte Kaj Franck som det felaktigt står på butikretro.se:s hemsida) för Arabia och mönstret heter Kehrä. Ungefärliga värdet ligger på 50 € i gott skick och med lock, vilket tyvärr inte medföljde mitt roskisfynd, men fin är den ändå! :)

Blev så inspirerad av retro så nu skulle jag ha lust att inreda ett helt hus i 60-70-tals anda, med totalt sjuka och härliga färg- och mönsterkombinationer :D

Foten blir aningens bättre för varje dag men fortfarande kan jag inte gå normalt nerför trappor. Igår hittade jag rester av tråd i ärret på yttre sidan. I två av stygnen hade det lämnat kvar tråd, 2 st ca 2 cm:s bitar drog jag ut. Najs.. nå på torsdag blir det nya stygn då ena skruven ska tas bort. Jaiks :O

Men nu ska jag fortsätta med mitt neverending projekt virka filt av mormorsrutor. Sedan ikväll blir det bastu och myys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar