Sidor

söndag 8 januari 2012

Tvåtusen..tolv.

Jaha. Allt känns lite sådär "jaha" just nu. Lite "va ere för vits me naanting". Jag kan ändå inte gå som folk. Jag vet att jag KOMMER att kunna men det känns jävligt avlägset nu just. Man tar en promenad upp till Rickard och Mia (Simons bror och hans flickvän som bor ca 100 m från Simons), blir helt slut och har träningsvärk i benen dagen efter. Suck.

Fast för att försöka fokusera på de positiva framsteg jag gjort: Jag kan gå (nästan) normalt uppför en trappa. Jag kan bada bastu och duscha stående. Jaa, det var väl det. Annars är min vrist ungefär lika rörlig som en lyktstolpe. 

Har varit i bastu varenda kväll denna vecka :D Igår fick vi till och med låna R och M:s bastu, deras hund My blev glad över att få sällskap och joinade oss i bastun! :)

Började fundera på nyårslöften (inte för att jag direkt brukar avge några) men jag kom fram till att jag kan nog lova att sluta röka för det har jag ju redan gjort. Har inte rökt många sedan oktober nångång (minns inte riktigt när jag slutade) Men jag tror att dom går att räkna på ena handens fingrar. Iaf helt säkert om man tar med andra handen. I promise, tårna behövs inte. Och det har inte alls varit några problem. Är hellre orökt än hör på Simons gnäll om hur äckligt det är. Dessutom har det varit ganska bra timing med tanke på foten, orka stolpa ut och röka i tid och otid med gips och kryckor liksom.

Ikväll bär det iväg ner till Ekenäs igen, usch, vart tog jullovet vägen? Och höstterminen också för den delen? Fast jag måste säga jag är riktigt nöjd över hur aktiv jag varit under hösten, har jobbat upp mej från 79 till 119 studiepoäng! Och mera är på kommande. 

Bara 8 veckor kvar i skolan och sedan blir det praktik.. Är lite orolig över hur det ska bli med min praktik.. Hade ju tänkt åka till ett stall i Estland, inte för att jag fått något slutgiltigt svar ännu från deras sida, men ändå, hur bra orkar min fot med ridning och stallsarbete.. Inte speciellt bra i nuläget iaf. Så får se hur det blir med den saken :( Fast jag var ju och rida i måndags, och mockade 3 boxar samma dag som jag slapp gipset :D Och nog var det härligt, fast ridningen blev utan stigbyglar så mest skritt och lite trav. Men ändå, efter att ha suttit stilla i 6 veckor var det underbart att få lite skit mellan naglarna :) Och mittiallt kan ju foten bli bättre, man vet aldrig.. Det är att hoppas på det bästa men i nuläget skulle jag inte vilja åka på någon hästpraktik med den..

Om ni undrar varför jag inte syns till så mycket på facebook så är det för att jag helt enkelt har fått "lejdon". Tänker ägna mera tid åt bloggandet nu istället. Är så trött på folks onödiga uppdateringar och annan skit i newsfeeden. Tänker läsa det jag vill, och skriva det jag vill, om folk är intresserade av vad som händer i mitt liv så är ni välkomna hit. Annars tänker jag inte spamma newsfeeden med onödiga uppdateringar om folk inte bryr sej. Tänk vad jag är omtänksam.

Annars så gott nytt år åt alla, jag haltar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar