Sidor

onsdag 25 januari 2012

Lower mental-level

Jag börjar allvarligt fundera på om jag återfötts som fjortonåring idag. Eventuellt drabbats av en mentalsjukdom med följande symptom:

  • Hatande av allt som har med skolan att göra
  • Enorm lust att slänga mej på golvet och skrika "VARFÖRMÅSTEVIHASÅDANAHÄRJÄVLASKITKURSERSATANSHELVETE"
  • Spelande av musik på ca 50% högre ljudvolym än normalt
  • Postande av "i-don't-give-a-fuck" bilder till folks kommentarer på min status
  • ..vilket ledde till att min Cosmopolitankalender med halvnakna (dessvärre också halvfula) män ramlade ner
  • ..vilken jag har enbart för att irritera Simon som vägrar ta ner sin tisskalender från 2011
  • Saknande av den kompis som är allra bäst att umgås med vid liknande sinnesstämningar (detta är dock inget typiskt sjukdomstecken, detta symptom kan uppstå lite närhelst)
  • Aggressivt öppnande av lonkero egentligen inte för att jag ville ha, utan mer som en protest
  • Enormt röksug, vilket hittills har kunnat undvikas av den enkla orsaken avsaknad av cigaretter. Jag ger dock inga som helst förhandslöften om en rökfri fortsatt kväll på sitz
  • Som tur är finns inga föräldrar närvarande som ytterligare kan försämra den sjukdom jag tycks lida av. Härmed kan symptom som smällande i dörrar, skrikande och osakligt föräldrahat klart undvikas.
Som motvikt till detta minst sagt oroväckande beteende kan nämnas att jag ägnat timtal åt översättning av en finsk artikel om flyghavre. Denna aktivitet är med största sannolikhet inte sjukdomstypisk.

Det fina med hard trance är att det passar till varje humör. Om det nu råkar sig att jag inom kort lyckas dämpa sjukdomssymptomen, så kan jag utan problem fortsätta lyssna på samma sorts musik, fastän jag befinner mej i en helt annan sinnesstämning. Ska ta en tur till tvättstugan och sedan åker halaren på och förståndet ut. (Förhoppningsvis inte, eftersom jag borde servera en och annan drink än ikväll istället för att dricka alla själv)

Med förhoppning om ett mognare utvecklingsstadium vid nästa bloggförfattartillfälle. Håll tillgodo med Dj Medowz så länge.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar