Sidor

måndag 4 juni 2012

The bedroom story.


Äntligen fått renoverat sovrummet klart! Även om det till synes inte blev så stora förändringar så tar det alltid sin lilla tid med sådana här projekt. All heder åt min far som fixat dit golvet, en matta i trägolvsimitation. Dessutom tackas Jessika som hjälpt till med grundmålningen.

Började med att målade det röda snedtaket TRE j*kla varv innan det röda slutade skina igenom. Sista varvet blev jag så less på rollern så jag målade med en stor pensel, först då täckte det ordentligt. Lite samma var det med den lilarosa väggen, det var som en svamp dit färgen bara försvann! Den lila väggen grundmålade jag två gånger för att få en så jämn yta som möjligt, det gick sådär när jag bestämt skulle måla över den gamla tapeten. Spackel och sandpapper hjälper inte på en dåligt tapetserad, bucklig vägg. Jag skulle egentligen ha behövt riva ner tapeterna, men se det orkade jag inte börja med. Därav det "fina" skarvet i mitten av texten.

 Sängen är skitful, det är jag fullt medveten om, men tyvärr så går det inte i detta lilla huset att bära upp vadsomhelst för stora madrasser via den branta trappan som viker i 90 grader. Fick ge oss med min 1,20s säng när jag flyttade in, det gick helt enkelt bara inte! Denna säng går att skruva i delar, den hade stått några år på skullen så det var bara att bära upp delarna och skruva ihop. Synd att den inte är så ful att den är fin. Den är helt enkelt BARA ful. Likaså de tillhörande nattygsborden, tänkte eventuellt investera i nya om jag hittar några billiga på loppis.

Tapeterna kunde jag bara inte måla över, det är på något sätt de som är dethär rummets signum. Det är också min grundtanke med renoveringen av detta hus, att inte förändra det helt, bara sätta min personliga prägel på det.


 Första damen jag målade, delvis på fri hand.


Andra damen. Här klottade jag något huvudlöst med den svarta färgen så jag fick ta fram den lilarosa färgen igen och måla bort mina kladdor :D


Texten härstammar från en låt som var en av mina favorit E-rotic låtar redan som 9-10 åring. Här erkänner jag att jag fuskat och fyllt i bokstäverna med svart penna istället för miranol. Men det var petigt ändå kan jag säga! Länge tog det och ont i armen fick man. Det lär nog dröja en stund tills jag börjar med något liknande projekt igen.

De va de de då. Vad ska jag börja med som näst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar