Sidor

torsdag 14 juni 2012

Stalking myself.

Ibland är det roligt att jobba på kommunen när man får tillgång till att snoka i saker man annars inte skulle få fram info om :D Idag har jag snokat i befolkningsregistret på mig själv, där kom det fram att jag bott på 5 olika ställen hittills i mitt liv. Och räknar man med studiebostäderna (Åland, Ilmajoki, Ekenäs) så blir det 8. Vilken nomad jag är. Nåja, de två första ställen var lägenheter vi bodde i när jag var under 2 år, innan vi flyttade in i huset på tallvägen, så det minns jag inget av.

På tallvägen bodde jag 18 år av mitt liv, och det sista året var jag ju mest på Åland. Sommaren 2007 flyttade jag till min första egna lägenhet, var jag bodde ca 7 månader innan jag flyttade till Pensala. Där bodde jag också ca 7 månader innan jag pånytt flyttade, till mitt paradis i Lillby. Där har jag nu bott i snart 4 år, förutom att jag då mer eller mindre levt i Ekenäs de senaste 3 åren. Undrar hur många år det ännu blir på Nabba gård...

Hur många dagar det ännu blir på landsbygdskansli är en betydligt klarare siffra, och den siffran är nu fem (5).

Ska snart åka iväg till Sofias och låna lite stängseltråd, härvorna i mitt lager räckte inte riktigt hela vägen. Fortsatte med hagen igår när jag kom från jobbet, i gassande sol och tusen miljoner myggor såfort man gick in i skogen. Tillsist kom jag fram till att det är ren och skär idioti att stänglsa hagar i detta väder. Så jag slängde trådhärvan ifrån mej, kläderna av mej och ner på en madrass i solen med boken "Kor - en kärlekshistoria."

Det är en väldigt intressant bok, jag älskar att läsa om och höra på när äldre folk berättar om hur det var att ha kor, och jordbruk överlag förr i tiden. Fortsättning följer ikväll. Min längtan efter de egna korna avtar inte direkt med att läsa denhär boken.. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar