Sidor

tisdag 26 juni 2012

SEMESTER

Men inget vidare väder att inleda den med!

Midsommar har varit och farit, den firades med familjen, respektive samt moster + man vid villan. Kvällen inleddes med hönsjakt då 3 st av 6 råkade komma lösa, det gick sådär, en fångade villagrannen in, en bosatte sig på hönsgårdstaket och en var någonstans i skogen :D Efter maten tog vi en båttur upp till älven, där var det så lågt vatten att vi körde på grund flera gånger när vi försökte ta iland för att släppa av Adam, Lisa och Joel. Tillsist lyckades vi någotsånär, resten återvände till villan för en värmande konjak och efter den lånade Simon och jag mammas och pappas cyklar och cyklade upp till stan för att joina syskonen på fest. Under natten stal någon pappas cykel, med springer + hundsele på, jag och Simon sökte den som galna dagen efter, utan resultat. Men framtill kvällen på midsommardagen hade cykeln hittats och alla förrymda höns infångats så allt är frid och fröjd :)

På söndag kväll hämtade vi dessutom hem min gamla tant från Munsala, det känns bra i hjärtat att ha egen häst hemma igen. Bodil (hästen som jag har inhyrd här på bete) åker iväg nusomdå för att semineras och ultras, och Bonnie, den lilla varmblodsfjordingen på 2 år som håller henne sällskap tycker inte alls om att vara ensam så nu får Tytti sköta henne när Bodil är borta. De åkte igår till Nykaabi och seminera henne och allt hade gått bra. 

Själv flydde jag landet till Haparanda med Sofia för lite shopping. Så nu är ryttarinnan nyekiperad med ridbyxor och ridskor från Hööks, jättelängesen jag shoppat ridkläder! Chaps provades också men efter att ha nästan fastnat i ett par tröttnade jag och intalade mej att jag nöjer mig med mina gamla. Rusta besöktes också, det var som Erkin halli men billigare. 80-talsfavoritschampot Jane Hellen inhandlades såklart :) Sedan en sväng via Djurmagasinet och Barnens Hus, på BH handlade jag faktiskt en present till en färdig agrolog. 

Sedan blev det IKEA och oj som vi handlade, jag handlade för över 2000 kronor och råkade dessutom stjäla en taklampa! Vi hade lagt den på hyllan under själva vagnen och när vi kom till kassan glömde vi helt bort att lyfta upp den på bandet. Inte sa heller kassatanten något så det var först när vi gick ut genom dörrarna som det slog mig, att shit, jag betalade ju aldrig för lampan! Jag har inget till övers för folk som är ut i akt och mening att stjäla, men jag erkänner att såpass låg moral har jag nog att jag inte svänger om och går tillbaka till kassan om de inte förstår att ta betalt  för varorna de säljer. Och ingen vakt kom springande ikapp oss heller, så.. Vi får ju hoppas att Kamprad inte konkursar helt nu tack vare mitt lilla missöde. Nåjaa, en 500-kronors lampa hit eller dit... Upsis :D

Har en massa foton på kameran jag borde lägga in på datorn men ibland är steget från kameran till hårddisken ofantligt långt. I sinom tid. Nu ska jag börja aktivera mej och skruva ihop mina nyinhandlade sängbord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar